Van passief film kijken tot zelf de verhaallijn bepalen. Interactieve films zorgen voor interactie met de kijker. Op basis van hun keuzes krijgen ze relevante filmcontent te zien. Door het gebruik van call-to actions heeft het direct impact op de resultaten en leer je je doelgroep kennen. Oftewel een supercharged film!
Interactie staat centraal op het internet. Interactieve films zijn een evolutie van de lineaire films. Bij interactieve films zijn er elementen zoals knoppen, aanklikbare lagen of interactieve overlays. Zo kan een gebruiker kiezen voor verschillende verhaallijnen. Een pop-up met aanvullende informatie oproepen of een contactformulier invullen vanuit de film. Ook zijn vormen van toetsing en enquêtes mogelijk in de video, waarbij de resultaten worden opgeslagen. Personalisatie van de video is een apart onderdeel. Je kunt gepersonaliseerde teksten, afbeeldingen, audio en zelfs scènes gebruiken. Wanneer de kijker bekend is, kunnen de gegevens vanuit de crm-database gebruikt worden voor een persoonlijke beleving.
Naast deze twee mogelijkheden zijn nog talloze mogelijkheden op dit gebied. De ontwikkelingen gaan hard.
Interactieve films worden vooral gebruikt voor marketing, verkoop, recruitment en e-learning. Doelstelling varieert van leadgeneratie tot aan kennisoverdracht. Dankzij uitgebreide statistieken zijn conversie ratios inzichtelijk en kan gebruikersdata gesynchroniseerd worden met CRM, marketing automation platformen en e-learning systemen.
Interactieve films worden al jaren succesvol gebruikt door grote merken en bedrijven. Nu wordt het bereikbaar voor het MKB. Onze dienstverlening richt zich dan ook op organisaties die filmcontent hebben omarmd, conversiecijfers willen verhogen, en zoeken naar een betaalbare oplossing. Door de nieuwe technologische ontwikkelingen is de compatibiliteit met browsers op tablets, computers en mobiel goed en is het apparaat krachtig genoeg om de dynamische video soepel en in hoge kwaliteit weer te geven. Een groot publiek kan genieten van die meeslepende beleving.
Partijen als Netflix zetten hoog in op interactieve films. En dat is niet voor niets. Eerst een aantal indicatieve cijfers. Interactieve films hebben tot 9x meer engagement (betrokkenheid) dan traditionele films. In de online wereld bestaat dit uit een view, een comment, share, klik, antwoord op een (enquête) vraag en ga zo maar door. Gemiddeld 67% van de kijkers gaat de interactie aan met de video. En kijkers spenderen 2x zoveel tijd aan interactieve films dan traditionele. Bij advertentiecampagnes neemt de merkherinnering toe met 32%, zelfs als de kijker niet klikt, en leidt het tot een 9x hogere koopintentie.
Bottom line worden er gewoon meer leads gegenereerd en neemt de omzet toe.