Creativiteit, films met een verhaal en gevoel. Humor, gek en nét tegen het randje. Of die pakkende gevoelsfilm waarin met de juiste tone-of-voice de materie verteld wordt. Van kleinschalige filmopnames tot filmproducties met een multidisciplinair en gespecialiseerd team.
Als bedrijf is het onze missie om unieke filmproducties te maken. Om met veel plezier, talent en passie het net iets anders te doen. Creativiteit, films met een verhaal en gevoel. Humor, gek en nét tegen het randje aan. Of die pakkende gevoelsfilm waarin met de juiste tone-of-voice de materie verteld wordt. Van kleinschalige filmopnames tot filmproducties met een multidisciplinair en gespecialiseerd team.
De impact van film en video is inmiddels niet meer te ontkennen. Bedrijven zien en ervaren het hoge rendement van film content. We maken filmproducties voor Marketing & Communicatie, HR, R&D. Steeds meer teams ontdekken de meerwaarde van film voor interne- en externe communicatie. We bieden zelfs een marketing automation platform om onze opdrachtgevers zoveel mogelijk rendement uit de films te laten halen.
Simpel gezegd, een verzamelnaam voor verschillende typen filmproducties die een bedrijf gebruikt in haar communicatie. Welke type film je nodig hebt, hangt af van je doelstelling en voorkeur.
Veel voorkomende korte termijn doelstellingen zijn leadgeneratie, verbeteren van conversie van lead naar klant en het stimuleren van herhaalaankopen. Lange termijn doelstellingen zijn het vergroten van de naamsbekendheid, het uitdragen van het imago en het creëren bewustwording.
Gangbare type filmproducties zijn brand movies, corporate movies, explainer films, productfilms, referentie films, eventfilms, instructiefilms, wervingsfilms en filmproducties voor e-learning. De duur van een film varieert in de meeste gevallen van 60-90 seconden voor een complete film tot 5-15 seconden voor teasers. Afhankelijk van de doelstelling, doelgroep en (social media) kanalen adviseert SMASH het juiste format
Filmproducties die kijkers trekken en ze vasthouden tot het einde van de film. Een groter bereik op social media door shares en likes. Binnen een spanningsboog van 10-20 seconden zorgen we dat de kern van de boodschap gezien, begrepen en gevoeld wordt. Daarna gaat de verhaallijn verder met verdieping en herhaling van de boodschap. Statistieken laten bovengemiddelde conversie ratio’s zien en uiteindelijk een hoger campagnerendement.
Wij gaan voor die brok in de keel of de blijvende glimlach en vooral meer views.