UITDAGING
Great Place to Work heeft ons gevraagd mee te denken over de visuele presentatie van de awardshow ‘Best Workplaces of the Netherlands’.
De awardshows zagen er jaar in, jaar uit grotendeels hetzelfde uit. Een vast format, dat weinig ruimte liet voor vernieuwing. Dit jaar besloten we het anders aan te pakken. In plaats van een traditionele prijsuitreiking, kozen we voor een dynamische en interactieve ervaring die het publiek op het puntje van hun stoel hield.
Daarbij moest de awardshow niet alleen de genomineerden in de spotlight zetten, maar ook het publiek en de hosts actief betrekken. Bovendien wilden we een speelse en verrassende twist toevoegen. Zo ontstond het idee van een ‘A.I.-joker’ – een slimme, digitale entertainer die alles wist over zowel de aanwezigen als de genomineerden.
Dankzij deze innovatieve toevoeging kreeg de show een compleet nieuwe dimensie. Niet alleen werd het spannender en dynamischer, maar ook persoonlijker en humoristischer. Kortom, een awardshow die de verwachtingen overtrof en een unieke kijkervaring opleverde.
UITVOERING
We hebben een hele middag gebrainstormd bij Great Place To Work op kantoor over de invulling van het event. Hierbij dachten we mee over alles, maar focusten we daarna op de videocontent.
In een doorlooptijd van 10 weken moest alles bedacht en geproduceerd worden. Vanaf dat moment hebben we wekelijks online meetings gehad om spijkers met koppen te slaan.
Wij bewaakten het idee en de uitvoering, dachten mee over het script van de film en produceerden uiteindelijk de gehele film van +- 25 minuten voor de awardshow. In de montage kwam alles samen. De joker kwam tot leven middels een bult animatiewerk, sound effects en muziek.
Daarnaast mochten we de Aftermovie van het event maken die dezelfde sfeer moest bevatten als de awardshow.
Ook werden alle genomineerde bedrijven door ons op de foto gezet voor een photowall.
AFTERMOVIE!
CHECK DERESULTAAT
De awardshow werd een groot succes. De combinatie van de a.i.-joker en de humoristische roast zorgden voor een onvergetelijke ervaring. De film maakte de show interactief en gaf het publiek de kans om betrokken te zijn bij de uitreiking, wat leidde tot veel positieve reacties en een geweldige sfeer in de zaal.
De aftermovie is een week later opgeleverd en meteen gepubliceerd op social, en rondgestuurd naar de bezoekers van het feest. Een mooie afsluiting van dit event.
Bij SMASH Studios weten we dat elk project zijn eigen verhaal heeft, en we zijn trots op de rol die we hebben gespeeld in het vieren Dus, als je op zoek bent naar een partner die verder gaat dan de standaard, dan ben je bij SMASH Studios aan het juiste adres. Laten we samen iets bijzonders creëren!